Zaproszenie do składania ofert na organizacją i przeprowadzenie szkolenia - Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach

Rynek pracy

Zaproszenie do składania ofert na organizacją i przeprowadzenie szkolenia

Zaproszenie do składania ofert

Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach zaprasza do składania oferty
na organizacją i przeprowadzenie szkolenia:


Brukarz


I.    Zamawiający:

Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach
ul. Łąkowa 26, 16-500 Sejny (Centrum Aktywizacji Zawodowej)
NIP: 844-19-30-583
tel. 87 51 63 970

II.    Podstawa prawna:

    Zgodnie z Art. 2 ust. 1 pkt. 8 Ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U.2024.1320 t.j) oraz Regulaminem udzielania zamówień publicznych, Rozdział IV pkt. 1,4 do zamówień, których wartość szacunkowa nie przekracza 130 000 złotych, nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych

III.    Przedmiot zamówienia:

1.    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie na rzecz Zamawiającego usługi dotyczącej organizacji szkolenia „Brukarz”  dla  8 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem na przeprowadzenie danego szkolenia.


IV.    Opis przedmiotu zamówienia:

1)    Program szkolenia powinien być opracowany w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 06.10.2023 w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych  (Dz.U. 2023 poz.2175) Program szkolenia musi zawierać informacje  o  których    mówi    rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2014r. poz. 667 ) oraz powinien wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych dostępne w bazach danych, o których  mowa w art. 4 ust. 1 pkt 7   lit. e ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 214),


2)    Celem kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności do zawodu BRUKARZ.
3)    Na szkolenie powinny składać się między innymi następujące zagadnienia:
a)    organizowanie toku pracy zgodnie z zasadami BHP i ppoż.
b)    zapoznanie z podstawowym sprzętem i narzędziami do układania kostki brukowej
c)    materiały wykorzystywane do zabudowy placów utwardzonych
d)     czytanie dokumentacji technicznej
e)    brukowanie w ozdobne wzory nawierzchni z różnych typów
f)    dokonywanie napraw nawierzchni brukowych ulic i chodników
g)    zajęcia praktyczne wykonywane zgodnie z opisem technicznym dołączonym do zaproszenia (załącznik nr 5)

UWAGA: Zamawiający podał minimalny zakres programowy wskazując tym samym na zagadnienia, które muszą być podjęte podczas szkolenia. Wykonawca może przedstawić autorski program szkolenia, zawierający niezbędne minimum, rozszerzając dowolnie zakres poszczególnych zagadnień oraz dodając własne moduły tematyczne.

V.     Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

1)    Zamawiający skieruje na szkolenie ogółem 8 osób (1 grupa). Rekrutacja leży po stronie zamawiającego. Koszt szkolenia jednej osoby równa się ilorazowi całkowitego kosztu szkolenia przez liczbę uczestników szkolenia.   
2)    Zajęcia teoretyczne powinny odbywać się w Berżnikach i mieć formę wykładów. Zajęcia praktyczne powinny odbyć się w miejscu wskazanym przez Zamawiającego – chodnik położony Poćkuny –Berżniki na odcinku Berżniki do cmentarza Parafialnego w Berżnikach  zgodnie z załączoną mapką
3)    Zamawiający zobowiązuje się do zabezpieczenia odpowiednich warunków lokalowych do prowadzenia zajęć teoretycznych: salę szkoleniową lub pracownię zlokalizowaną na terenie Berżnik gwarantującą miejsce siedzące dla każdego uczestnika szkolenia, stolik, ławkę lub krzesło z przystawką zapewniającą swobodne sporządzanie notatek - wyposażoną w sprzęt audiowizualny, oraz inny  niezbędny sprzęt  i pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia szkolenia dla grupy minimum 8 osób,
4)    Szkolenie powinno odbyć się w następującym terminie: od 12 maj 2025r. . Zajęcia na szkoleniu powinny odbywać się codziennie, od poniedziałku do piątku (Zamawiający dopuszcza również możliwość prowadzenia szkolenia w soboty, w sytuacji gdyby istniała taka konieczność ze względów organizacyjnych) w godzinach przedpołudniowych lub popołudniowych - zaczynać się nie wcześniej niż o godz. 8.00, kończyć nie później niż o godzinie 18.00. Powinny obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu. Czas trwania szkolenia w ciągu jednego dnia nie może być dłuższy niż 8 godzin zegarowych. 1 godzina kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne trwające 45 minut i 15 minutową przerwę. Długość przerw może być ustalana elastycznie.
5)    Maksymalny czas trwania kursu powinien wynosić maksymalnie 7 tygodni i powinien obejmować 150 godzin dydaktycznych: w tym 126 godzin zajęć praktycznych i 24 teoretycznych
6)    Szkolenie winno kończyć się egzaminem wewnętrznym w ostatnim dniu szkolenia i wydaniem stosownego zaświadczenia zgodnie ze wzorem określonym w § 13 ust. 2 Załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U.2023 poz. 2175).
7)     Do każdego zaświadczenia należy wystawić suplement zawierający następujące informacje: Okres trwania szkolenia oraz tematy i wymiar godzin edukacyjnych.
8)    Uczestnicy szkolenia przed szkoleniem i na koszt Zamawiającego zrobią badania lekarskie u Lekarza Medycyny Pracy stwierdzające zdolność do uczestnictwa w szkoleniu i podjęcia pracy na stanowisku brukarza. (Koszty badań lekarskich nie powinny zawierać się w cenie szkolenia przedstawionej przez Wykonawcę.)

9)    Wykonawca przygotowujący całkowitą kalkulację kosztów szkolenia musi wziąć pod uwagę, że:
- na zakup materiałów do przeprowadzenia zajęć praktycznych nie powinna być przekroczona kwota do 30.000,00 zł brutto
10)    Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił w trakcie szkolenia:
a)    warunki zgodne z ogólnymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, z zachowaniem przepisów dotyczących ochrony środowiska,
b)    kadrę posiadającą wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenie zawodowe tożsame z przedmiotem zamówienia oraz nadzór wykładowcy lub instruktora na każdym etapie prowadzonego szkolenia,
c)    nieodpłatne materiały szkoleniowe, przekazane każdemu z uczestników na własność, zawierające minimum: podręcznik uwzględniający tematykę zawartą w programie szkolenia, notatnik - format A-4, długopis, a także niezbędne materiały dydaktyczne w formie instrukcji, tabel, schematów itp.
d)    odzież ochronną w skład której powinny wchodzić co najmniej: buty robocze, rękawice ochronne, ogrodniczki robocze oraz bluza robocza, koszula z długim rękawem, koszulka z krótkim rękawem.
e)    gorące i zimne napoje (kawa, herbata, woda mineralna)
f)    dostęp do odpowiedniego sprzętu dla każdego uczestnika szkolenia, podczas zajęć praktycznych,
g)    ubezpieczenie od nagłych wypadków dla osób, które nie będą pobierały stypendium z tytułu uczestnictwa w szkoleniu.
11)    Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany będzie również:
a)    zapewnić realizację zamówienia na wysokim poziomie, umożliwiającym zdobycie kwalifikacji i praktycznych umiejętności,
b)    przeprowadzić egzaminy końcowe, sprawdzające poziom zdobytej wiedzy i umiejętności,
c)    współpracować z Zamawiającym w zakresie ustalania dokładnego harmonogramu zajęć,
d)    zapewnić możliwość stałego, bezpośredniego kontaktu z Zamawiającym, w tym umożliwić mu przeprowadzenie ewentualnych wizyt monitorujących w miejscu realizacji zamówienia łącznie z wykonaniem fotografii,
e)    na koniec szkolenia przekazać uczestnikom kursu ankiety (Załącznik nr 4 do zaproszenia) służące ocenie jakości oraz sprawdzeniu efektów szkolenia.
f)    prowadzić odpowiednią dokumentację:
- imienne listy obecności na każdych zajęciach,
- dziennik zajęć, zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
- lista potwierdzenia odbioru materiałów dydaktycznych i biurowych oraz ubrań roboczych,
- rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenie,
- protokół z egzaminu,
13)  Wykonawca, pod rygorem utraty prawa do zapłaty za szkolenie, zobowiązany będzie do niezwłocznego  poinformowania Zamawiającego o:
a) nie zgłoszeniu się Uczestników na szkolenie,
b) przerwaniu szkolenia lub rezygnacji z uczestnictwa oraz każdorazowej nieobecności skierowanych osób bezrobotnych,
c) innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu szkolenia i umowy.
14)  Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu, w terminie do 5 dni od dnia zakończenia szkolenia, następujących dokumentów:
a) oryginału ankiet oceniających szkolenie przeprowadzonych wśród uczestników wraz z analizą wyników oceny,
b) oryginału imiennego wykazu osób, które ukończyły szkolenie;
c) oryginału imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkolenia;
d) kserokopii rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji poświadczony za zgodność z oryginałem;
e) kserokopii dziennika zajęć poświadczona za zgodność z oryginałem;
f) kserokopii list obecności poświadczona za zgodność z oryginałem;
g) kserokopii protokołu z egzaminu,
h) kserokopii wszystkich zaświadczeń i certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia, poświadczone za zgodność z oryginałem;
i) oryginału listy potwierdzenia odbioru materiałów dydaktycznych i biurowych oraz ubrań roboczych,
j) Innej dokumentacji niezbędnej do rozliczenia kursu.
15)    Ponadto Wykonawca zobowiązuje się do realizacji zamówienia w sposób zgodny  z ustawą z dnia 10 maja 2018  o ochronie danych osobowych oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r.o ochronie danych osobowych Dz.U.2019.0.1781 t.j. Ustawę stosuje się do ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w zakresie określonym w art. 2 materialny zakres stosowania i art. 3 terytorialny zakres stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem 2016/679”.

VI.    Termin realizacji zamówienia:

12 Maj-czerwiec 2025

VII.    Termin związana ofertą:

30 dni od daty złożenia oferty.

VIII.    Kryteria oceny ofert

1 Cena- maksymalnie 60 punktów.
     
Maksymalną liczbę 60 punktów otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę, natomiast pozostali wykonawcy otrzymają odpowiednio umniejszoną liczbę punktów zgodnie ze wzorem:
C- liczba punktów przyznanych Wykonawcy za oferowaną cenę
C= (Cn : Cob) x 60
gdzie:
C n- najniższa zaoferowana cena
C ob- cena zaoferowana w ofercie badanej  

2 Doświadczenie wykonawcy – maksymalnie 15 punktów.

Doświadczenie wykonawcy w prowadzeniu szkoleń w zakresie tożsamym z przedmiotem zamówienia w ciągu ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Maksymalną liczbę 10 punktów otrzyma Wykonawca zgodnie z kryteriami zawartymi w tabeli:
Liczba punktów    Liczba przeprowadzonych szkoleń
15 pkt    10 i powyżej
10 pkt    od 6 do 9
5 pkt     od 4 do 5
1 pkt    do 3

 

 

3. Posiadanie przez Wykonawcę Certyfikatu Jakości Usług - maksymalne 10 punktów

Ocena będzie dokonana poprzez przyznanie 10 pkt. Wykonawcy, który posiada certyfikat jakości usług (pod uwagę będzie  brane: Certyfikaty Systemu Zarządzania Jakością ISO, akredytacje np. Kuratora Oświaty i atesty). W przypadku nie posiadania certyfikatu jakości usług Wykonawca otrzyma 0 pkt.

4. Sposób organizacji zajęć praktycznych określonych w programie szkolenia

Maksymalną liczbę punktów czyli 10 uzyska Wykonawca, który zorganizuje szkolenie w możliwie najkrótszym czasie wyrażonym w tygodniach. Pozostałe oferty zostaną przeliczone wg wzoru:

Cz- liczba punktów przyznanych Wykonawcy za czas trwania szklenia
Cz= (Czn : Czob) x 10
gdzie:
Cz n- najkrótszy czas realizacji szkolenia (wyrażony w pełnych tygodniach)
Cz ob-  czas realizacji szkolenia oferty badanej (wyrażony w pełnych tygodniach)

Jeżeli czas trwania szkolenia przekracza pełny tydzień zaokrąglenie do pełnego tygodnia  oblicza się następująco:
Czas trwania szkolenia do 3 dni (włącznie) powyżej pełnego tygodnia zaokrąglamy w dół
Czas trwania szkolenia od 4 dni (włącznie) powyżej pełnego tygodnia zaokrąglamy w górę

5 Rodzaj dokumentów potwierdzających ukończenie szkoleniach i uzyskane kwalifikacje  - maksymalne 5 punktów

Maksymalną liczbę 5 punktów otrzyma Wykonawca, który poza standardowymi dokumentami zaproponuje dodatkowe dokumenty potwierdzające ukończone szkolenie i uzyskane kwalifikacje. Wykonawca, który nie zaproponuje dodatkowych dokumentów otrzyma 0 pkt.

IX.    Sposób porozumiewania się:

1.    W formie pisemnej za pomocą Poczty Polskiej, pocztą elektroniczną na adres: j.milewska@pup.sejny.pl , faksem na nr. 877 390 997 oraz osobiście w siedzibie zamawiającego.
2.    Zamawiający udzieli odpowiedzi na zapytanie do 2 dni przed terminem składania oferty.

X.    Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy, po stwierdzeniu spełnienia warunków opisanych w niniejszym zaproszeniu oraz zaakceptowaniu ceny oferty

XI.    Oferta musi zawierać ostateczną, sumaryczną cenę, obejmującą wszystkie koszty z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków (także podatku od towarów i usług).

XII.    Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

1. unieważnienia postępowania bez podania przyczyny,
2. nie wybrania żadnej z przedstawionych ofert bez podania przyczyny,
3. pozostawienia bez rozpatrzenia oferty niezgodnej z wymogami niniejszego zapytania.
4. do skontaktowania się z Wykonawcami w celu uzupełnienia lub doprecyzowania przesłanych dokumentów.
5. negocjacji warunków zamówienia po wyborze Wykonawcy.

W przypadku zaistnienia powyższych okoliczności Oferentom nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. Ocena oferty nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.

XIII.    Oferta musi być złożona zgodnie z załącznikiem nr 1 do zaproszenia.

 
XIV.    Ofertę należy dostarczyć lub przesłać na adres:


Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach, ul. Łąkowa 26, 16-500 Sejny (pok. Nr 4 lub sekretariat),
fax. 877 390 997  do dnia 18.04.2025r. godz. 10.00.


XV.    Do oferty dołączyć należy następujące dokumenty:

1.    Formularz oferty wypełniony zgodnie z załącznikiem nr 1 do zaproszenia,
2.    Program szkolenia zgodnie z załącznikiem nr 2 do zaproszenia
3.    Wykaz przeprowadzonych szkoleń (zał. nr 3),
4.    Kopia posiadanych certyfikatów jakości usług potwierdzonych za zgodność z oryginałem (pod uwagę będą brane: Certyfikaty Systemu Zarządzania Jakością ISO, akredytacje np. Kuratora Oświaty)

XVI.    Ewentualne zapytania należy kierować:

Justyna Milewska, tel. 87 51 63 987


Załączniki:

1.    Formularz oferty - załącznik nr 1
2.    Program szkolenia – załącznik nr 2
3.    Wykaz przeprowadzonych szkoleń- - załącznik nr 3
4.    Ankieta na zakończenie szkolenia- - załącznik nr 4
5.    Dokumentacja techniczna remontowanego odcinka chodnika w Berżnikach- załącznik nr 5

 

Załączniki

Oferta + załączniki
Oferta + załączniki.docx 33 KB
Zaproszenie do składania ofert na organizację szkolenia brukarz
Zaproszenie do składania ofert na organizację szkolenia brukarz.doc 114 KB
  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec lutego 2025 r.

wykres statystyki