Nabór wniosków mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców o udzielenie jednorazowej dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej - Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach

25.05.2018

Klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE.L Nr 119), zwanego dalej RODO Powiatowy Urząd...

Nabór wniosków mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców o udzielenie jednorazowej dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej


Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach
ogłasza nabór wniosków mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców
o udzielenie jednorazowej dotacji na pokrycie bieżących kosztów
prowadzenia działalności gospodarczej.

 
Nabór będzie trwał od dnia 01.02.2021 r. do dnia 31.03.2021 r.
 
Dotacja jest przyznawana na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19, na zasadach określonych w art. 15zze4 ustawy z dnia ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, w kwocie wnioskowanej, jednak nie wyższej niż 5000 zł.

O dotację może ubiegać się także przedsiębiorca, który otrzymał pożyczkę lub dotację przyznawane na podstawie art. 15zzd i art. 15zze4 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

    
Przedsiębiorcy uprawnieni do ubiegania się o dotację, to:
  1. posiadający status mikro- lub małego przedsiębiorcy,
  2. prowadzący na dzień 30 listopada 2020 r. działalność  gospodarczą oznaczoną  wg PKD  2007, jako rodzaj przeważającej działalności kodami: 47.71.Z, 47.72.Z,  47.81.Z,  47.82.Z,  47.89.Z,  49.39.Z,  52.23.Z, 55.10.Z,  55.20.Z,  55.30.Z,  56.10.A,  56.10.B  56.21.Z,  56.29.Z,  56.30.Z,  59.11.Z,  59.12.Z,  59.13.Z,  59.14.Z, 59.20.Z,  74.20.Z,  77.21.Z, 79.11.A, 79.12.Z,   79.90.A,  79.90.C,  82.30.Z,  85.51.Z,  85.52.Z,  85.53.Z,  85.59.A, 85.59.B,  86.10.Z jedynie w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art.2 pkt 1 ustawy z 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej, 86.90.A,  86.90.D,  90.01.Z,  90.02.Z,  90.04.Z,  91.02.Z,  93.11.Z,  93.13.Z,  93.19.Z,  93.21.Z,  93.29.A, 93.29.B,  93.29.Z,  96.01.Z,  96.04.Z.
  3. których przychód z tej działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40 % w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego,
  4. na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzona działalność gospodarcza nie była zawieszona.

Wniosek można złożyć wyłącznie w formie elektronicznej  poprzez platformę: praca.gov.pl do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę przedsiębiorcy. Wniosek złożony w innej formie nie będzie rozpatrywany.

 
Wniosek musi być dokładnie i prawidłowo wypełniony. Do wniosku należy dołączyć:  egzemplarz umowy, wypełnioną Informację przedstawianą przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 oraz Klauzulę informacyjną.

W przypadku niewłaściwego wypełnienia albo braku, czy niewłaściwego wypełnienia jakiegokolwiek dokumentu z wymienionych powyżej załączników, wniosek zostanie  rozpatrzony po ich uzupełnieniu lub poprawieniu.

Dodatkowe informacje dotyczące wsparcia można uzyskać telefonicznie, nr tel. (87) 51-63-987.

 
UWAGA!  Wnioski złożone w formie papierowej nie będą podlegały rozpatrzeniu.
 
Informacje o publikacji dokumentu

5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach

ul. Łąkowa 26, 16-500 Sejny
tel.: 875 163 970, fax: 877 390 997
e-mail: biuro@pup.sejny.pl
EPUAP: PowiatowyUrzadPracySejny/skrytkaESP

 

Godziny otwarcia Urzędu :

poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30

Godziny przyjmowania interesantów :

poniedziałek - piątek: 7.30 - 14.00